think back, live now, look forward. - Reisverslag uit Fortitude Valley, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu think back, live now, look forward. - Reisverslag uit Fortitude Valley, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu

think back, live now, look forward.

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

14 April 2016 | Australië, Fortitude Valley

De week is weer voorbij gevlogen. En dat terwijl het een heel mak weekje is geweest. Op het gebied van ondernemingen heb ik eigenlijk weinig uitgevoerd omdat ik de stad inmiddels wel heb gezien. Althans de dingen die ik wilde zien. Zit dan ook wel weer een voordeel aan, kan ik meer tijd besteden aan het inrichten van mijn auto.

Maar voordat ik daar aan ben begonnen moest ik hem eerst op mijn naam zetten. Eerst nog een hele tijd over gedaan om alle formulieren in te vullen. Helft redde ik niet, want snapte er niet heel veel van. Maar had mijn best gedaan. Blijkt achteraf dat de helft gewoon goed genoeg was, moest nog een paar kleine dingetjes invullen maar de rest bleek allemaal formaliteit. Dus al met al viel het mee en stond ik sneller buiten dan ik had verwacht.

Door de week heen heb ik elke keer wat dingen gekocht voor in mijn auto. Ik dacht slim te zijn en opzoek te gaan naar een kringloopwinkel, denk kan ik goedkoop relatief goeie spullen halen. Nou slecht idee dus, na 3 kringloopwinkels ben ik erachter gekomen dat het hier dus alleen maar troep is en dat vooral de kleding het goed doet. Dan de spullen zoals opbergboxen, koelkastje, gereedschapsset, stroomvoorziening en nog veel meer maar gewoon nieuw gekocht. Na een week verzamelen denk ik dat mijn auto wel aardig compleet is nu. Eigenlijk begint de reis pas als eindelijk de stad kan omruilen voor het strand. Dit is meer een overbruggingsperiode om alles te kunnen regelen. En beetje bij beetje komen ook alle belangrijke pasjes binnen. Medicarecard en overschrijvingsbewijs van de auto heb ik inmiddels ook ontvangen. Het enige wat nog niet echt wil lukken is die bankpas. Om de een of andere reden blijft het lastig die op te sturen. Eerste keer naar het hostel heb ik hem nooit ontvangen. Toen heeft de bank hem hem nogmaals besteld alleen toen zou die bij het postkantoor worden afgeleverd en kon ik hem daar ophalen als ik tijd had. Nou, valt nog wel tegen. Ben inmiddels zo vaak komen vragen voor mijn post daar, dat ik alleen maar naar binnen hoef te lopen en ze weten al wat ik kom doen. En elke keer krijg ik hetzelfde te horen, dat er geen post voor mij is. Dus nog maar een keer naar de bank geweest en hun zijn ervan overtuigd dat de pas nog komt. Maar voor de zekerheid nog maar een keer besteld, in het ergste geval heb dan zometeen twee pasjes. Liever dat, dan geen. Ik hoop nog steeds dat ik maandag kan vertrekken.

En wat doe je dan de rest van de week. Eigenlijk een beetje wat alle andere backpackers in dit hostel de hele tijd doen (sommige zitten hier al maanden). Chillen en in de avond kaarten en lol maken. Vind het voor eventjes niet zo erg, maar moet er niet aan denken om het de hele tijd te doen. Ik wil dingen zien en dingen doen hier in dit land. Daar heb ik 24 uur voor in die kist gezeten. Over dingen zien gesproken, ik sta elke keer weer versteld van de verschillende dieren die je hier tegenkomt. Als je in de avond over straat loopt zie je regelmatig een vleermuis vliegen. Maar dan niet zo eentje als in Nederland. Maar eentje met een spanwijdte van 50 cm. Raar gezicht om ze in het groot te zien, dan valt het pas op dat de vorm heel apart is.
Maar zoals ik al zei was deze week niet heel bijzonder. Dat is ook de reden dat er geen filmpje zal zijn van deze week.

Cheers guys.

PS, ik zie dat de verslagen redelijk vaak gelezen worden. Je kan je aanmelden voor de mailinglijst zodat je een mailtje ontvangt als ik weer iets online zet.

  • 14 April 2016 - 07:11

    Conny:

    Cheers, Ruud!
    Ben blij dat je overschrijvingsbewijs er inmiddels wel al is. Straks laatste pasje in je zak en karren maar!!

    Die vleermuizen... Bizar!!

  • 14 April 2016 - 07:28

    Marjan:

    Ha Ruud, wat een gedoe met dat pasje, veel rijplezier met je auto en hopen maar dat je kunt gaan doen waarvoor je bent gekomen!
    groetjes
    Marjan

  • 17 April 2016 - 13:25

    Oma:

    Ha die Ruud,
    Het is heel leuk om te lezen hoe het met je gaat! Leuk de foto's van jou met de auto en van je bed in de auto. Hier gaat alles goed. Veel plezier nog!
    Liefs en een knuffel van oma

  • 22 April 2016 - 11:44

    Trudy Van Paridon:

    Ha die Ruud,

    Ziet er goed uit die auto, nog even één (of 2) pasjes op zak en dan ga je op tour.
    Succes en tot hoors, vooral blijven genieten.
    Herman en Trudy

  • 23 April 2016 - 18:55

    Thérèse :

    Ha Ruud,
    Vind het hartstikke stoer van je wat je allemaal doet en wat een mooie foto's!!!
    Ik zit druk met verhuizingen, heb eindelijk fijne woonplek gevonden!
    Succes met alles, liefs Thérèse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 9815

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 22 Maart 2017

Ruud gaat op tour!!!!!

Landen bezocht: