Van goed betaalde baan naar op straat staan. - Reisverslag uit Nevertire, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu Van goed betaalde baan naar op straat staan. - Reisverslag uit Nevertire, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu

Van goed betaalde baan naar op straat staan.

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

28 Juni 2016 | Australië, Nevertire

Hallo luitjes in het warme kikkerlandje,

En dan met nadruk op warme want hier is het totaal niet warm. En dan denk je natuurlijk, niet warm? Het is Australië. Das waar maar het is niet overal in Australië 25 graden het jaar rond. Hier is het in de nacht rond het vriespunt en overdag als de zon doorkomt kan het tussen de 10/15 graden komen. En moet zeggen dat valt me een beetje tegen, want daar ben ik niet opgekleed en daar wil ik me ook niet op kleden. Dus als je gewoon eigenwijs je korte broek aan houd en een t-shirt blijft dragen en denkt dat het 25 graden is, dan ga je vanzelf klappertanden want dat hou je niet vol. Maar ik probeer toch een beetje het Australische zomerweer in me bol te houden dus draag een korte broek met een trui daarboven. En dat gaat prima.

En dat is dan tijdens werk, maar zoals de titel van dit blog het al zegt. Ik heb geen werk meer. En hoe komt dat, nou ik geef mijn (ex)-manager de schuld. Zoals jullie weten heb ik mijn gehele verblijf op deze farm op de locatie Haddon Rig gewoond. En dat terwijl ik eigenlijk op de locatie Breamar werk. Maar dat was voorheen geen probleem en het was ongeveer 10 minuutjes rijden met de auto. Maar mijn vrienden wonen op Haddon Rig en ik had het prima naar mijn zin. Totdat Rob (mijn manager) vorige week op het geniale idee kwam om mij te laten verhuizen naar Breamar omdat dat handiger zou zijn met werk ofzo. Had nog voorgesteld dat ik mijn eigen auto op en neer zou rijden en zou zorgen dat ik op tijd ben. Maar mocht dus niet baten en ik zat dus helemaal niet te wachten op die verhuizing dus probeerde het zolang mogelijk uit te stellen tot woensdag want toen was de rivier bij Haddon Rig zover uit zijn oevers getreden dat ik waarschijnlijk niet meer door het water heen kon komen met mijn auto. Ah fijn, ik mijn spullen in geladen en op naar Breamar. Aan het einde van de werkdag ben ik het huis binnen gegaan waar ik kwam te wonen, heb eventjes een rondje gelopen en ben toen weer heel snel naar buiten gegaan. Het was oud, smerig en onhygiënisch. En tot overmaat van ramp zat ik daar 9 van de 10 keer in mijn eentje, want Sean had het wel goed bekeken die verbleef meestal in het dorp bij een vriend. Die nacht heb ik dus in mijn auto geslapen. En het eerste wat ik de volgende ochtend heb gedaan was met Rob gepraat. Heb hem verteld dat ik daar hoe dan ook niet zou blijven slapen. En blijkbaar vond die dat ik mij niet moest aanstellen want hij gaf mij de optie om te blijven of te vertrekken. En die keuze was niet moeilijk. Heb hem ook verteld dat ik niet beroerd ben om te werken, nachtdiensten of dagen van 20 zodat we voor de regen klaar waren met zaaien, maar dan verwacht ik ook wel iets van een wederdienst. Geen idee of dat nut had maar het luchtte in ieder geval wel op. En blijkbaar ben ik de eerste die ooit er iets van heeft gezegd, want iedereen was verbaasd.

Achteraf komt de aap uit de mouw waarom ik zo nodig van Rob moest verhuizen. Door de vele regenval van de laatste tijd zijn ze op Breamar volop de water reservoirs aan het vol pompen voor de drogere perioden. Maar afgelopen week kwam er zoveel water via de rivier, dat die helemaal uit zijn oevers gelopen was. Het water stond aan de deurdrempels op Haddon Rig. Maar Rob was dus dat waterpompen zat en had gehoopt dat ik in de avonden en weekenden op de kanalen en pompen kon letten, zodat deze niet zouden uitbreken of uitvallen.

Maar goed dat is in ieder geval over. Heb nog geprobeerd om op Haddon Rig een baantje te krijgen want ik weet dat ze het heel druk gaan krijgen met het markeren van 12.000 lammen. Maar daar hadden ze me niet nodig. Dus deze week zal ik vertrekken van Haddon Rig, althans proberen. Ik ben nog op zoek naar wat nieuws, maar weet nog niet wat.

Ondanks dat het een beetje een rare week was, hebben we ons in het weekend toch wel weer flink vermaakt. Het water zakte weer heel snel terug de rivier in dus we konden op vrijdag avond naar de golfclub. Om de één of andere reden ben ik sinds die avond ook lid van de golfclub, vraag me niet waarom. Aan het einde van de avond bleek dat onze BOB toch niet zo BOB meer was dus waren we genoodzaakt om naar de afterparty te gaan op Egelabra. Dit is een andere farm dat ongeveer een uur rijden is vanaf Haddon Rig. Het leuke was dat Nick de volgende ochtend om 6 uur de rammen moest voeren, dus nadat ik net een uurtje op de bank lag te slapen werd ik om half 7 gewekt met de vraag of ik kon rijden. Niet dus. Dus hebben we de baas van Egelabra uit bed gehaald om ons terug te brengen naar Haddon Rig. Vreemd genoeg was die geen eens verbaasd.

Maar nu is het begin van een nieuwe week en ben op zoek naar een nieuw baantje. Heb nog geen idee wat deze week zal brengen of waar ik naartoe zal gaan.

Dus voor nu genieten van de tijd die ik heb en plannen maken voor de tijd die komen zal.

Cheers,

  • 28 Juni 2016 - 07:24

    Marjan:

    Ha Ruud

    wat waardeloos dat het zo koud is daar, maar in Australië is het nu winter toch!? Ik hoop dat je snel weer werk vind bij leuke gezellige mensen
    groetjes
    Marjan

  • 28 Juni 2016 - 08:22

    John:

    Ruudje!

    Goed voor jezelf opgekomen! Jammer dat je nu niet kon blijven, maar er komt wel weer wat moois op je pad. Misschien dat dit je helpt aan nieuw avontuur?

    Rustig aan met werk zoeken; ook lekker even genieten van je vrijheid, want je hebt inmiddels al voor een jaar aan uren gedraaid, volgens mij... Het is zeker niet zo makkelijk om mooier weer op te zoeken?!

    Tot later!

    John

  • 28 Juni 2016 - 08:54

    Joke Akerboom:

    Hey Ruud,

    Jammer joh dat je je baan kwijt bent maar als je baas op deze manier voor je zorgt is het maar beter zo.
    Gadver wat ziet dat eruit zeg!!!!
    Daar laat je nog geen crimineel in wonen, SCHANDALIG!

    En wat een water hebben jullie daar zeg.
    En wij maar zeuren dat het de hele week hier nog geen dag droog is geweest.
    Een troost voor je hier hebben wij ook een zomer die nergens op lijkt!

    Ruud kijk rustig om je heen, er zal vast wel weer iets op je pad komen.
    Zolang je geen werkuren hoeft te draaien kun je lekker genieten van al het anderen.
    En heus ( zegt je wijze tante) dit is ergens goed voor geweest.
    Je zult zien dat je straks tegen een hele leuke job aanloopt!!

    Liefs Joke en Ron

  • 28 Juni 2016 - 09:44

    Bianca:

    He Ruud,

    Goed dat je voor jezelf opkomt !!! Daar laat je niemand in wonen.....
    Jammer van je werk maar net wat John schrijft wie weet wat voor moois er nu op je pad komt....

    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag Su6!
    groetjes Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 9825

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 22 Maart 2017

Ruud gaat op tour!!!!!

Landen bezocht: