Eerste lootjes - Reisverslag uit Fortitude Valley, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu Eerste lootjes - Reisverslag uit Fortitude Valley, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu

Eerste lootjes

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 Maart 2016 | Australië, Fortitude Valley

Jaja, de eerste week zit er bijna weer op. Een echte interessante week is het niet geweest want het bestond vooral uit bijkomen van de reis en dingen regelen voor mijn verblijf.

De reis met het vliegtuig viel mij wel wat tegen en met name de laatste 5 uur stil zitten waren een kwelling. Maar we hebben het gehaald. Tijdens de laatste vlucht, van Singapore naar brisbane, heb ik een chinese vrouw leren kennen die een vriend ging bezoeken in Australië. Het chillen was dat ze nadat we geland waren vroeg ik mee ging om ff stad te verkennen. Dat scheelde mij weer een taxi zoeken. Ook al was ik helemaal gesloopt van de reis, was het toch wel grappig om gelijk wat van de stad te zien. Maar hierdoor was het ook gelijk wel weer laat dat ik naar bed ging en vanwege me Jetlag had ik welgeteld 3 uur geslapen, super. Ondanks die 3 uur slaap de volgende dag er gelijk maar tegenaan gegaan om wat dingen te gaan regelen zoals bankrekening, telefoonnummer, Medicarecard en een belastingnummer. Je zou het niet zeggen maar het systeem van de overheid werkt hier gewoon. Formuliertje zus, formuliertje zo en het was allemaal gepiept. Enigste nadeel is dat ze de pasje per post opsturen en dat zou zomaar 3 weken kunnen duren. Tegen het einde van de middag begon ik toch dat slaap te kort te merken en heb me maar afgemeld voor de avond.
De dagen erna bestonden vooral uit bijkomen en de omgeving beetje verkennen. Aangezien het toch paasweekend was en de meeste winkels dicht waren kon ik toch niet veel meer regelen. Heb verschillende parken bezocht omdat de stad zelf niet voor mij is weggelegd. In de avonden een gezellig drankje doen met andere backpackers hoort er natuurlijk ook bij.

Het vinden van een auto wil nog niet erg vlotten want het geld overmaken van een Nederlandse rekening naar een Australische rekening schijnt nog al lastig te zijn voor de bank. Daarnaast is het aanbod niet heel erg groot.
Beetje bij beetje krijgt de reis wel steeds meer de vorm die ik voor ogen had. Dus het gaat nog de goeie kant op.

Groetjes uit het zonnige brisbane en jullie horen snel weer van me.

  • 29 Maart 2016 - 22:31

    Paula V. Paridon:

    Veel geregel en gedoe in je eerste week, dat hoort er wel beetje bij.. Maar je hebt nu eindelijk je welverdiende auto!!! Dus je eerste stap naar je avontuur is gezet:). Mooie foto's van de stad. De stad ziet er gigantisch groot uit man!

    Leuk zo je verhaal te lezen!

    Succes bro met de auto en geniet hè! Wij ploeteren wel in Nederland

  • 01 April 2016 - 23:43

    Conny:

    Gaaf om ook foto;s te zien. Toch best bijzondere natuur, dat beetje dat je ziet met die boom en planten en dieren! Ik snap dat het nog veel te weinig is, maar beter iets dan niets ;)
    En die blauwe lucht.... palmbomen... heerlijk!

    Ben niet jaloers, gun het je van harte :D Probeer er het beste van te maken in de stad, al zou je er het liefst gelijk weg willen gaan om de natuur te ontdekken:)

    Inmiddels heb je een auto gescoord, en wat voor een! Je bent lekker bezig, benieuwd naar je volgende verslag, Ruud!
    Liefs, ook van Rick die nu te druk is met sleeven van zijn nieuwe kaartspel...

  • 02 April 2016 - 14:05

    Trudy Van Paridon:

    Hey Ruud,

    Jij bent goed bezig, gaat allemaal niet vanzelf, maar hoort er wel bij. Vooral van genieten, dan doen wij dat hier ook bij het lezen van jouw verhalen.

    Groetjes, ook van Herman,
    Trudy

  • 02 April 2016 - 17:47

    Joke Akerboom:

    Hoi Ruud,

    Mooie foto"s hoor.
    Ziet er echt aantrekkelijk uit, je krijgt er een soort vakantiegevoel van.
    Is mij wel even te lang vliegen, wat voor jou ook niet is mee gevallen, maar je waant je wel direct in een andere wereld.
    Lekker genieten en indrukken opdoen!

    Dikke knuffel van mij en natuurlijk ook van Ron.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 9807

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 22 Maart 2017

Ruud gaat op tour!!!!!

Landen bezocht: