Om iets te beleven moet je er op uit gaan! - Reisverslag uit Cobar, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu Om iets te beleven moet je er op uit gaan! - Reisverslag uit Cobar, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu

Om iets te beleven moet je er op uit gaan!

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

17 Juli 2016 | Australië, Cobar

Hey hallo,

Daar ben ik weer. Is alweer een tijdje geleden en weet dat jullie met smart zitten te wachten op mijn avonturen. Maar om avonturen te hebben moet je er wel op uit gaan. En dat was de laatste tijd een beetje het probleem. Nadat ik ontslag had genomen bij Haddon Rig heb ik geprobeerd om een ander baantje te zoeken. Dit was alleen moeilijker dan gedacht. Na veel mailtjes gestuurd te hebben en te hebben gereageerd op advertenties had ik 2 bedrijven die iets terug hadden gestuurd en wat meer informatie en 2 referenties wilde hebben. Dus ik daar weer achteraan. Zorgen dat ik Tim zijn gegevens mocht geven en Andy (manager Haddon Rig) zijn gegevens. En voor je het weet ben je alweer een week verder. Tijd gaat dan opeens wel weer snel. Het weekend gaat vervolgens voorbij, wat overigens weer eens veelste gezellig was. Maar goed, voor je het weet is het woensdag en besef je dat die bedrijven gewoon niks meer van zich laten horen. Dan maar geen baantje meer en wat anders plannen. Aangezien ik toch in het mooie Australië zit, waarom dan niet een korte roadtrip door New South Wales? Vorige week zaterdag ben ik dus vertrokken van Haddon Rig. Want om nou nog langer op Haddon Rig te blijven zag ik ook niet zitten. De mensen zijn echt heel erg leuk. En in de avonden en weekenden vermaken we ons prima maar overdag is het zo saai. Iedereen heeft dan zijn werk te doen. En ik heb niet zoveel te doen. Meestal ben ik dan ook gewoon de werkplaats ingegaan om dingen te maken/repareren. Puur om mezelf bezig te houden. En in de weekenden hebben we grootse lol bijvoorbeeld de laatste avond dat ik er was. Begon gewoon normaal met een hapje en een drankje. Totdat iemand rond 1 uur snachts op het idee kwam om met de auto ergens te gaan driften. Ja leuk joh. Wij met twee auto's erheen en was ergens langs de kant van de weg een open vlakte met hier en daar een boom. Perfect toch wat kan er mis gaan. Nou meer dan we dachten, want naast die bomen waren er ook nog hele natte plekken. Daar hadden we geen rekening mee gehouden. Dus eerst de Toyota Hilux erin, vast...... En vervolgens de zwarte auto hup erachteraan, ook vast....... Geen beweging in te krijgen. Leuk hoor, wie zijn idee was dit ook alweer?? Maar goed, ik ben toen terug gaan lopen om mijn auto te halen en ze eruit te trekken. Enige wat ik even was vergeten dat we in de middle of nowhere zijn en dat het een uur terug lopen was. Oh ja...... Ik mijn auto gehaald en een ketting. Eerst geprobeerd die zwarte auto eruit te trekken, ging niet. Kwam daarbij bijna zelf vast te zitten. Vervolgens maar geprobeerd de Hilux eruit te trekken. Voordat ik überhaupt bij de Hilux in de buurt kwam zat ik al vast. Jep, toen moesten we allemaal lopend naar huis. Maar goed, je had erbij moeten zijn. 5 jongeren met een bakkie op, 3 auto's die op hun buik liggen en ruim een uur naar huis lopen. Je kan je vast wel voorstellen wat een lol wij hadden.

De volgende ochtend wilde ik eigenlijk op tijd vertrekken maar dat ging dus niet door. Eerst maar met de trekker de 3 auto's los getrokken en terug gebracht. Toen moest ik nog inpakken en heb ook me auto maar eventjes schoongemaakt dus voordat ik vertrokken was, was het al bijna 12 uur. En waar gaat de reis naartoe? Volgende stop was in Cobar. Dit is een mijnstadje waar naar verschillende soorten edelmetalen gezocht wordt. Dit was ongeveer 3/3,5 uur rijden. Maar nog net voordat ik het stadje in reed hoorde ik 'knap' en gingen er allemaal lampjes op me dashboard branden. Sturen ging zwaar en de ventilator blies geen koude lucht meer. Super, multiriem gebroken. Lekker op zaterdagmiddag rond half 4. Ik snel naar de toeristeninformatie om te vragen naar een garage maar alles was natuurlijk al dicht. Dan maar naar de gratis camping toe en daar parkeren en voorlopig even laten staan. Volgende ochtend maar even goed gekeken en het lager in de spanrol was vast geslagen. Onderdelen eruit gesleuteld (komt toch die gereedschapset die ik heb gekocht goed van pas) en maandag als eerste naar de auto onderdelen groothandel gegaan. Natuurlijk hadden ze die niet op voorraad en ze zouden de volgende dag binnen komen. Schijn bedriegt, ik werd dinsdag gebeld dat er vertraging was en dat ze woensdag zouden komen. Zo word een korte roadtrip toch opeens een stukje langer, qua tijd dan. In de tussentijd het stadje maar wezen verkennen en moet zeggen dat een 'klein' stadje met 3000 inwoners te voet toch een stuk groter lijkt dan met de auto. Woensdag waren dan de onderdelen binnen. Gelijk uit voorzorg ook maar filters en olie ververst. Ik wil niet dat ik nog een keer ergens kom te staan. Had nu geluk dat het vlakbij het goede beschaafde Cobar gebeurde. Want er zijn hier omliggende dorpen die wat minder beschaafd zijn. Daar schijn je gewoon hard doorheen te moeten rijden en niet omkijken. Welkom in de Outback. Haha

Zo'n 2 uur rijden ten noorden van Cobar ligt het national park Gundabooka. Hier ben ik op donderdag heen gegaan en kon ik mij 2 dagen vermaken met bushwalking en genieten van de uitzichten. In één woord: wauw. Dat je bovenop een berg staat en om je heen kan kijken en alleen maar natuur ziet. Geen hoge gebouwen, alleen maar natuur.

Op zaterdag ben ik naar een andere berg gegaan. De mount Grenfell ligt iets ten westen van Cobar. Een leuke route om te hiken en daarnaast ook nog oude grottekeningen van aboriginals gezien. Wat waren die artistiek zeg. Haha. Vandaag lekker rustig aan gedaan en genoten van het mooie weer. Geen wolkje aan de hemel en stralende zon. Zo had ik Australië me voorgesteld, al kan dat soms wel een flink tegen vallen als je ramen zijn dicht gevroren in de ochtend. Dat vele lopen van afgelopen week heeft ook wel zijn tol geëist. Mijn knie doet de afgelopen dagen al zeer en hoop dat die na een dagje rust weer wat bij trekt.

En morgen........ Ja, wie weet wat er morgen gaat gebeuren. Ga in ieder geval weer proberen verderop te gaan en we gaan wel zien waar ik strand.

Ik heb weer een filmpje online gezet. Filmpje is niet zoals ik gehoopt had maar heb tijdens mijn verblijf op Haddon Rig niet zoveel gefilmd dus het zijn een beetje losse beelden die zijn samengevoegd.
https://youtu.be/IkM_0NjOJAA

Cheers guys and see you all next time!

  • 18 Juli 2016 - 07:52

    Marjan:

    Ha Ruud, leuk weer je blog om te lezen! Je maakt wat mee, zo daar in het Down Under, veel plezier

    groetjes van Gerard en mij

  • 18 Juli 2016 - 14:50

    Debby:

    Tof man! Echt mooie foto's van je wandelingen ook! Hoop dat je knie weer beter is!

    Groetjes,
    Debby

  • 20 Juli 2016 - 15:32

    Conny:

    Ruud! Tof om weer een verhaal van je te lezen, zeker met film en foto's! Geniet van je avonturen :)
    En geweldig dat je zo handig bent! Ben blij dat we je uitgenodigd hebben voor de Australietrip in aug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9811

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 22 Maart 2017

Ruud gaat op tour!!!!!

Landen bezocht: