Sunshine Coast - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu Sunshine Coast - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Ruud Paridon - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 April 2016 | Australië, Mooloolaba

Het is alweer een tijdje geleden dat wat van me heb laten horen, dus hierbij weer even een update met wat ik allemaal aan het doen ben. Aller eerst bedankt voor de leuke berichtjes allemaal. Is altijd leuk om wat van het thuis front te horen.
In tegenstelling tot mijn vorige verslag is er deze week wel weer een hoop gebeurd en veranderd.

Omdat ik afgelopen maandag ben vertrokken uit het hostel, ben ik de dag ervoor samen met een paar vrienden wezen bbqen in New Farm park. Echt ideaal, overal waar je komt heeft de overheid bbq's geplaatst die je gewoon kan gebruiken. Ondanks dat mijn bankpas er nog niet was ben ik maandag vertrokken uit de stad richting het noorden. Ik ben toen beland in Sunshine Coast en om precies te zijn bij Dicky beach. Hier heb ik voor de eerst nacht een camping geboekt, maar dat doe ik ook nooit meer. Een nacht op de camping is nog duurder dan een nacht in een hostel. Maar om te beginnen was het wel lekker. Kom ik afkijken waar andere backpackers slapen, blijkt dat overal waar een parkeerplaats is met voorzieningen zoals toiletten wel backpackers staan. Dus dat ga ik voortaan ook gewoon doen.
Op dinsdag ben ik naar Gardener falls geweest, was een tip van iemand uit het hostel. Dit is een riviertje dat wat hoger in de bergen ligt. In dit riviertje zijn verschillende poeltjes gecreëerd waar je onder watervallen kan zwemmen. Het gebied is niet heel groot dus ik ben toen nog via de rivier een heel stuk stroomafwaarts gegaan. Op die manier kom je op plekken waar nog niet zoveel mensen zijn geweest. Die middag ben ik nog naar een regenwoudpark geweest. Het was alleen jammer genoeg te druk om dieren te zien, dat was wel wat jammer. Maar was wel de moeite waard. Die avond op rustige parkeerplaats geslapen bij Shelly beach. En er zijn dan nog een aantal backpackers aan het kamperen daar.
Het nadeel is wel dat er op die parkeerplaatsen altijd verlichting aanstaat. En aangezien ik geen fatsoenlijke gordijntjes heb, lig ik altijd in het licht. Daar moest ik dus nog wat aan doen. Volgende dag had ik dus weer wat te doen. Wat in Nederland heel makkelijk is, omdat je weet welke winkel je moet hebben en alles voor de hand hebt, is hier nog een hele opgave. Welke winkel moet je hebben? Wat ga je erin bouwen? Waar moet ik de gordijntjes vandaan halen? Dus dan is zo'n makkelijk klusje al gauw een dagtaak. Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Rails, verduisterende stof, bevestigingsmateriaal alle gevonden. En uiteindelijk op een rustige parkeerplaats alles ingebouwd en het ziet er tiptop uit. Nu is het tenminste ook echt donker als ik ga slapen en kan niemand zo naar binnen kijken. De dag schoot al aardig op, dus heb erna nog een uurtje op gerelaxed op het strand.
Op donderdag besloten om verderop te gaan omdat het bij Dicky Beach toch wat rustig is en ik graag wat dingen wilde gaan doen. Caloundra leek hiervoor de best optie. En eenmaal aangekomen bleek dat ook wel. Een drukte van jewelste en een heel mooi strand. Enige nadeel was dat het grootste gedeelte van het strand was afgezet voor bepaalde nationale kampioenschappen, die hier gehouden werden. En allemaal sporten waar ik totaal niet zo bekent mee ben. De enigste die ik kende waren zwemmen en roeien. Ze hebben zelfs iets zoals beachrun. Rennen in dat losse zand, nou na 20 meter ben ik al helemaal kapot. En deze mensen gaan gewoon 2 kilometer op volle snelheid doen. Was wel aardig om te zien en vooral de vrouwen afdeling dan. De rest van de dag maar weer lekker gerelaxed aan het strand. Super weer voor, de lokale mensen vinden het maar koud en sommige lopen zelfs met mutsen op. Geen idee waarom, want ik zweet me nog steeds de pleuris in de zon.
Die vrijdag moest ik weer terug naar Brisbane om mijn bankpas op te halen bij het postkantoor. Is ongeveer 1,5 uur rijden dus dat is prima te doen. Maar 1,5 uur rijden voor niks is dan weer zonde. En dat was het dus ook zonde van me tijd want mijn bankpas was nog steeds niet binnen. Ik weer naar de bank toe en dit keer maar naar de manager gevraagd. Misschien dat die er wel wat mee kan. Je zou zeggen 3 keer is scheepsrecht maar het is de andere kant van de wereld en dan geld die regel niet denk ik. Nu heeft de manager hem weer opnieuw besteld en laat die hem bij hun op kantoor afleveren, wat voorheen volgens de medewerkers niet mogelijk was. Soms steken bedrijven heel raar in elkaar. Volgende week vrijdag ben ik weer in Brisbane, dus dan zou ik hem op kunnen halen. Zeggen ze, eerst maar zien dan geloven. Om te zorgen dat de reis toch niet helemaal voor niks was, heb ik de avond en nacht doorgebracht bij mijn vorige hostel. Wat uiteraard weer gezellig was en veel te laat. Vooral omdat ik de volgende dag weer om 9 uur in Caloundra moest zijn voor mijn eerste surfles. Dus na 3 uurtjes slaap in de auto gesprongen en weer terug gereden. Surfen, leuk man. Dat is 1 van de dingen die je moet gedaan hebben als je in Australië zit. Kan er natuurlijk geen bal van en het was vooral een lesje zout water drinken maar prima. Vond het leuk genoeg om de volgende dag nog een les te nemen. En ja hoor na die les gelijk maar naar de winkel gegaan om een eigen board te kopen. Kan er geen ruk van, maar het staat wel interessant als je het strand op komt lopen met een surfboard onder de arm. Alles voor de looks!! Heb helaas nog geen tijd gehad om hem uit te proberen maar dat ga ik deze week zeker wel doen. De kampioenschappen zijn inmiddels afgelopen dus het zal snel wat rustiger worden op het strand. Wel de finales van de kampioenschappen beachrun gekeken en sta er verstelt van wie die spellen verzonnen.

Dit was het weer voor deze week. Ik heb wel weer wat film materiaal maar heb nog geen mogelijkheid gehad om het filmpje online te zetten. Waarschijnlijk zal dit volgend weekend gebeuren. Maar ik laat wel horen wanneer die online staat.
Groetjes uit het altijd zonnige Sunshine Coast.
Ps. Wat niet waar is want op dit moment regent het katten en honden niet normaal.

  • 25 April 2016 - 08:18

    Joke Akerboom:

    Hey Ruud.

    Erg leuk weer om jouw belevenissen te lezen.
    Wat een gedoe zeg zo"n bankpas.
    Hoe moeilijk kan het eigenlijk wezen zou je zeggen??
    Maar goed hopelijk voor jouw is het de volgende keer geregeld.
    Dan kun je tenminste verder trekken.
    Slapen op een parkeerplaats??? Ik zou geen oog dicht doen brrrr.
    Maar ja jij bent nog jong en niet zo'n schijtebroek als mij.
    Surfen ook helemaal leuk natuurlijk.
    Je had eigenlijk voor je weg ging even een paar lessen bij Cees moeten nemen.
    Was natuurlijk nog stoerder geweest als je als Nederlander relaxt een paar golfjes had kunnen pakken.
    Wat die vrouwen betreft alleen kijken toch Ruud???

    Have fun!
    Groetjes Ron en Joke

  • 25 April 2016 - 09:49

    Marjan:

    Ha Ruud,

    Leuk, je blog weer, tjonge jonge, dat met die pas schiet ook niet op hè, wat een gedoe. Leuk dat surfen, oefening baart kunst, dat dat zal je snel onder de knie hebben.
    Doe je wel voorzichtig bij de overnachtingen op de parkeerplaatsen!

    Veel plezier
    groetjes
    Marjan

  • 26 April 2016 - 18:59

    Conny:

    Wat een leuk verhaal, Ruud! Hardop gelachen en trots op je hoe je met je tegenslagen om gaat, petje af! Jij regelt het wel, mooi gordijntje, pasje op naam van de manager, wandelen over strand met board onder je arm; super! :D

    Moet bekennen dat ik een tikkeltje jaloers ben dat jij al in een regenwoud geweest bent, dat staat ook errug hoog op mijn bucketlist!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 9845

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 22 Maart 2017

Ruud gaat op tour!!!!!

Landen bezocht: